Virtuaalne Abilaegas avas uksed

Tere tulemast Abilaeka veebikoju. Meie uus virtuaalne keskus koondab endas palju kasulikke kontakte, vastuseid enamlevinud küsimustele ning loomulikult e-nõustamist.

E-nõu on mõeldud neile kes ei saa kasutada näiteks e-posti. Kui täidate veebis ankeedi siis meie nõustaja helistab teile ise tagasi hiljemalt järgmisel tööpäeval. Samas on ta abiks ka neile, kellel ei ole telefoni või kellel on hirm verbaalse suhtlemise osas. Lihtsalt kirjeldage oma muret ankeedis ning meie nõustaja vastab teile elektronkirjaga

Virtuaalne Abilaegas on pidevalt arenev, selle KKK osa ning kontaktidenimekiri pikeneb pidevalt. Kui te täna siit abi ei leia siis helistage või külastage homme meid uuesti! Abi on alati siin või telefoniliini teises otsas

Rõõmsat uudistamist!

Ilmus raamat Meie lapsed

Veebruaris esitleti Tallinna linna toel Eesti Puuetega Inimeste Koja koostatud raamatut Meie Lapsed mis on parim abiline puudega lapse vanemale, hoioldajale või lihtsalt tuttavale. Kogumikku on kokku kogutud kõik vajalik info ja kõige väärtsulikumaks infoks on korralik kontaktide loend. Raamatu leiate siit. Raamatu venekeelne versioon on aga alla laetav siit. Abilaegas on oma kodulehel samuti kasutanud antud kogumikku ja selle olulisimad kontaktid leiate alajaotusest Kasulikud kohad.

EPI koja kodulehelt Publikatsioonide alajaotusest võib leida teisigi olulisi informatiivseid materjale, soovitame nendega tutvuda. Koja kodulehekülje leiate aadressilt www.epikoda.ee

Sotsiaalnõustamise telefon Abilaegas

Pressitede 09.12.2010

Alates 2007. aasta algusest on edukalt töötanud puuetega inimeste sotsiaalnõustamise telefon Abilaegas, millele on lisandunud nõustamine e-posti teel.

Abilaegas jätkab puuetega inimeste nõustamist ja nende probleemide lahendamisele kaasa aitamist ka tänavu. Seda Mittetulundusühingu Jumalalaegas, Tallinna Linna Sotsiaal- ja Tervishoiuameti ja Harjumaa Omavalitsuste Liidu rahastamisel.

Abilaeka näol on tegu eelkõige puuetega inimestele ja nende lähedastele igapäevaselt vajaliku tugiteenusega, kus antakse helistajatele praktilist nõu puude astmete ja rehabilitatsiooniga seonduvast, puude iseärasustest, erinevate toetuste taotlemisest, abivahenditest, tööhõivest, hariduse omandamisest, puuetega inimestega tegelevatest organisatsioonidest, rehabilitatsiooniasutustest ja paljust muust,“ rääkis MTÜ Jumalalaegas juhatuse liige Janar Vaik.

Abilaeka nõustaja Karin Leesmaa lisab et „ aegajalt küsitakse rohkem infot töösuhetega seotud

Karin Leesmaa sõnul on selline nõustamisteenus inimestele vajalik ning seda tõestab tagasiside. Valdavalt suudab nõustamine anda ammendava lahenduse või suunata inimese õigesse kohta edasi. „Selge see et informatsiooni saamise võimalusi on viimaste aastatega juurde tulnud, leidub ka neid inimesi kes mingil põhjusel ei surfa internetis näiteks oma ea tõttu või puudub arvutisootuks. Seaduste ja määruste keerukus- mitte mõistmine ja palju muud,“ nendib nõustaja.

Puuetega inimeste sotsiaalnõustamise liin Abilaegas on kujunenud arvestatavaks infoallikaks, pakkudes lahendusi küsimustele ning aidates inimestes leida enesekindlust. Abilaeka telefonil saab oma küsimustele vastuseid iga tööpäeva hommikul kell 9-12. Abilaekale saab küsimusi esitada ööpäevaringselt e-posti teel

Abilaegas avas e-nõustamise

Pressiteade 08.03.2009

Puuetega inimeste sotsiaalnõustamise liin Abilaegas on kaheaastase tegevuse jooksul kujunenud arvestatavaks infoallikaks, pakkudes lahendust ligi tuhandele küsimusele ning aidates inimestes leida enesekindlust oma soovides ja õiguste kaitses. Abilaeka telefonil 60 888 60 saab oma küsimustele vastuseid iga tööpäeva hommikul kella 9-12. Alates märtsist saab Abilaekale küsimusi esitada ööpäevaringselt ka e-posti aadressil .

2007. aastal käivitunud Abilaeka näol on tegu eelkõige puuetega inimestele ja nende lähedastele igapäevaselt vajaliku tugiteenusega, kus antakse helistajatele praktilist nõu puude astmete ja rehabilitatsiooniga seonduvast, puude iseärasustest, erinevate toetuste taotlemisest, abivahenditest, tööhõivest, hariduse omandamisest, puuetega inimestega tegelevatest organisatsioonidest, rehabilitatsiooniasutustest ja paljust muust ning seetõttu ei konkureeri ta teiste nõuande- ja usaldustelefonidega. „Loomulikult teavad kõik helistajad Sotsiaalkindlustusameti lühinumbrit, kuid enamikel juhtudel helistatakse ikka esmalt meile, et enne ametnikega suhtlemist end olukorra ja õigustega kurssi viia,” kinnitab Abilaeka nõustaja Karin Leesmaa.

Kuna nõustamisliin on avatud vaid 3 tundi päevas, kuid abivajajal võib tekkida soov oma küsimus esitada näiteks südaööl, käivitus märtsikuust ka e-nõustamine. Saates oma küsimused Abilaekale elektronkirjaga aadressile , saate vastuse hiljemalt järgneval tööpäeval. Lähitulevikus on plaanis e-nõustamise teenust ka veebipõhiselt laiendada.

Abilaegas on Hasartmängumaksu nõukogu toel algatatud projekt, mille korraldajaks on MTÜ Jumalalaegas. 2009. aastal rahastavad projekti Tallinna linn ja MTÜ Jumalalaegas.

Abilaegas nõuandetelefon 60 888 60 on avatud E-R kella 9-12

Abilaegas e-nõustamine (24h):

Abilaegas avatud nüüd hommikuti

Pressiteade 29.09.2008

Puuetega inimeste sotsiaalnõustamise liin Abilaegas on ligi kaheaastase tegevuse jooksul kujunenud arvestavaks infoallikaks, pakkudes lahendust ligi tuhandele küsimusele ning aidates inimestes leida enesekindlust oma soovides ja õiguste kaitses. Alates 1. oktoobrist vastab Abilaeka telefon 60 888 60 iga tööpäeva hommikul kella 9-12.

Möödunud aasta alguses käivitunud Abilaegas on eelkõige kujunenud puuetega inimestele igapäevaelu probleemides nõu andvaks teabeallikaks kui ka lihtsalt usaldusliiniks. Kõnede on anonüümsed ja helistajateks on nii eesti kui vene keelt kõnelevad kliendid. Karin Leesmaa, kes Abilaeka kõnedele vastab, on ise täispime ja lähtub nõustamisel nii enda kui teiste kogemustest ning ka koolitustel omandatust, meedias kajastatust ja riigi ning kohalike omavalitsuste infost. „Loodud on tugev võrgustik, mis toob kogu vajaliku info minuni väga operatiivselt”, kinnitab Karin.

Helistajaid on kõikjalt Eestist, ning teemasid seinast-seina. Küsimuste esitamises on tunda tugevalt ka meedia mõju, näiteks uudis Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ettevalmistatavast ühistranspordi seaduse muudatusest, mis võib jätta eelkooliealised lapsed ja puudega inimesed ilma automaatsest tasuta sõidu õigusest.  Paraku ei saa sellistes küsimustes ka Abilaegas teha midagi rohkemat kui informeerida inimest, et seni kuni otsus seaduse kuju pole võtnud, kehtib vana süsteem edasi ja muretsemiseks pole põhjust. „Aga see aitab,” kinnitab Leesmaa „inimesed rahunevad ja saavad järgmise öö rahulikult magada.”

Lisaks antakse helistajatele praktilist nõu puude astmetega ja rehabilitatsiooniga seonduvast, puude iseärasustest, erinevate toetuste taotlemisest, abivahenditest, tööhõivest, hariduse omandamisest, puuetega inimestega tegelevatest organisatsioonidest, rehabilitatsiooniasutustest ja paljust muust, mis aitavad puuetega inimeste elu ladusamaks muuta.  Pakutakse puudest tingitud psühholoogilist nõustamist, kuid loomulikult on olulisimaks just murede, ettepanekute, läbielamiste ja muu helistaja jaoks olulise ärakuulamine!

Abilaeka kõnede statistika näitas, et senised vastamisajad helistajatele ei sobinud. Õhtusel ajal oli helistajaid väga harva, kuid hommikuti helises telefon pidevalt ka siis kui vastuvõttu ei toimunud. Tulles vastu klientide soovile on telefoniliin nüüd avatud igal tööpäeval kella 9-12.

Abilaegas on Hasartmängumaksu nõukogu toel algatatud projekt, mille korraldajaks on MTÜ Jumalalaegas. 2008. aastal finantseerivad projekti  Tallinna linn, Läänemaa Omavalitsuste Liit ja MTÜ Jumalalaegas.

Kui Te otsite informatsiooni oma puudega seonduva kohta;

kui Teil on mure ja sooviksite seda kellegagi jagada;

kui Teil on raske ja tahaksite kellegagi rääkida,

ootab Teid ikka osavõtlik nõustaja ja kaaslane – Abilaegas 60 888 60

Abilaegas aitab lahendust leida

PRESSITEADE 16.06.08

Puuetega inimeste nõustamis- ja usaldustelefon Abilaegas käivitus mullu jaanuaris. Mõne kuuga saavutas see puuetega inimeste hulgas üsna suure populaarsuse. Ligi pooleteiseaastase töö jooksul on nõustamis- ja usaldustelefonilt saanud abi ligikaudu 400 puudega inimest üle Eesti.

Käesoleval aastal toetab projekti Tallinna linn 50 000 krooniga, Läänemaa Omavalitsuste Liit eraldas 2000 krooni ning projekti korraldaja MTÜ Jumalalaegas lisab omavahenditest ligi 45 000 krooni.

Jumalalaegas esindaja Janar Vaigu sõnul on Abilaekale esitatav teemadevalik väga kirju. Kui esialgu planeeriti abistada ja nõustada eelkõige nägemispuudega inimesi, siis tegelikkuses oli neid kõigist helistanutest vaid umbes pool. Palju pöördus Abilaeka poole liikumispuudega inimesi, aga ka reumahaigeid, psüühikahäiretega inimesi ja diabeetikuid.

Väga tuntav oli puuetega inimeste ebakindlus ametnikega otsesuhtlemisel. Enne, kui sotsiaalkindlustusameti infotelefonile, kohalikku omavalitsusse või pensioniametisse helistada, soovitakse ikka oma vajadusele justkui kinnitust saada. Samas on palju inimesi lahterdanud Abilaeka eelkõige nii nimetatud usaldusliiniks, kus olemas kuulav kõrv nende olmemurede kuulamiseks.

Helistanute seas oli ka palju hooldajaid ja lähedasi, kes vajasid nõu oma hooldatavate igapäevaelu korraldamisel, puudeastme taotlemisel ning rehabilitatsiooniteenuste saamisel. Abilaeka nõustaja Karin Leesmaa sõnul on helistajate seas palju inimesi, kes tahavad lihtsalt rääkida - et neid kuulataks. Mitu korda olevat küsitud näiteks puuetega inimeste parkimiskaartide kohta ja ka selle kohta, kas töövõimetuspensionäridele kehtib samasugune hambaproteeside hüvitus nagu vanaduspensionäridelegi. Karini teada on taoline seadusemuudatus kavas, kuid mitte veel vastu võetud. Olevat ka neid, kes kurtvat, et ei ole saanud ametnikelt vajalikku abi. Mõnele probleemile on leitud aga koos helistajaga parim lahendus. Töö eetika ei luba talle Abilaeka telefonis räägitut edasi rääkida, sest kõik kõned on anonüümsed, ütles Karin. Helistaja mured jäävad nõustaja teada. Paraku ei ole ükski infotöötaja või nõustaja nii täiuslik, et kõiki asju kohe teab. Kui ei tea, palutakse inimesel tagasi helistada, et nõustaja saaks vahepeal vastuse välja uurida.

Kõigil, kellel info saamise soov või mure jagamise vajadus, võib helistada Abilaeka telefonile 60 888 60. esmaspäeviti ja reedeti kella 16-st 21-ni või teisipäevast neljapäevani kella 8-st 13-ni.

Kui Te otsite informatsiooni oma puudega seonduva kohta;

kui Teil on mure ja sooviksite seda kellegagi jagada;

kui Teil on raske ja tahaksite kellegagi rääkida,

ootab Teid ikka osavõtlik nõustaja ja kaaslane - Abilaegas.

Abilaekast sai nõu 300 puudega inimest

Pressiteade 16.03.08

2007. aasta alguses Hasartmängumaksu nõukogu toetusel alustanud puuetega inimeste anonüümne nõuandetelefon Abilaegas jätkab sel aastal Tallinna Linna, Läänemaa Omavalitsuste Liidu ja MTÜ Jumalalaegas finantseerimisel. Kuigi enamus omavalitsusliitusid projekti käesoleval aastal toetamisvääriliseks ei pidanud näitab statistika, et 14 töökuu jooksul abistasid nõustajad ühtekokku 300 puudega inimest üle Eesti, tõestades sellega, et teenuse järgi on pidev vajadus.

2007. aastal tabas Abilaegas ränk tagasilöök, sest septembris oma kodus suri kahekordse kõrgharidusega sotsiaaltöö magister Aleksander Vassenin. Temale asendaja leidmine oli pikaajaline protsess, sest valdkond on keeruline ja detailirohke. Kuni uue töötaja leidmiseni vastas telefonil MTÜ Jumalalaegas jurist. Nüüd on uus põhikohaga töötaja uuesti liinil vastamas ning kõnesid ootamas.

Abilaekale esitatav teemadevalik on väga kirju. Kui esialgu planeeriti abistada ja nõustada eelkõige nägemispuudega inimesi, siis tegelikkuses oli neid kõigist helistajatest pooled. Palju pöördus Abilaeka poole liikumispuudega inimesi, aga ka reumahaigeid, psüühikahäiretega inimesi ja diabeetikuid.

Väga tuntav on puuetega inimeste ebakindlus ametnikega otsesuhtlemisel. Enne kui sotsiaalkindlustusameti infotelefonile või pensioniametisse helistada, soovitakse ikka oma vajadusele justkui kinnitust. Samas on palju inimesi eelkõige lahterdanud Abilaeka nn usaldusliiniks, kus olemas kuulav kõrv oma olmemurede kuulamiseks jpm.

Helistajate seas oli ka palju hooldajaid ja lähedasi, kes vajasid nõu oma hooldatavate igapäevaelu korraldamisel, puudeastmete taotlemisel ja rehabililatsiooniteenuste saamisel.

2008. aastaks finantseerigu leidmiseks saatis projekti korraldaja MTÜ Jumalalaegas taotlused kõigile omavalitsusliitudele paludes telefoni tööd toetada 1500-3000 krooniga aastas sõltuvalt piirkonnast. Taotletavad summad kalkuleeriti vastavalt antud maakonnast eelmisel aastal võetud kõnede arvule. Paraku ei toetanud projekti mitte keegi teine peale Tallinna Linna ja Läänemaa Omavalitsuste Liidu. Vastuskirjades sooviti edu, kuid leiti, et kaasfinantseeringut pakkuda ei suudeta. Kõige muljetavaldavam oli Valgamaa OL vastus, kus nenditi, et „OL eelarves ei ole ette nähtud vahendeid sponsorluseks”. Harjumaa OL aga ei vaevunud isegi taotlusele vastama. Projekti korraldajana leiab MTÜ Jumalalaegas, et antud juhtum on otsene näide, kuidas üle-Eestiliste sotsiaalprojekti jätkusuutlikkust on võimatu tagada. Kui kohalik omavalitsus ei leia 2000 krooni aastas, et aidata oma piirkonna puuetega inimestele teenust tagada, siis jääb arusaamatuks Omavalitsusliitude funktsioon.

Projekti eelarve 2008. aastal on 90000 krooni, millest Tallinn katab 50000 kr ja Läänemaa OL 2000 kr. Ülejäänud summa katab MTÜ Jumalalaegas omavahenditest.

Abilaegas on puuetega inimeste jaoks kui tugev õlg, millele toetamine annab jõudu edasi võidelda ja edasi minna.

Abilaegas täitis tühimiku

Pressiteade 06.02.07

Hasartmängumaksu nõukogu poolt rahastatav ja MTÜ Jumalalaegas poolt korraldatav puuetega inimeste anonüümne nõuandetelefon Abilaegas vastas jaanuaris 76 inimese kõnele ning tõestas sellega, et teenuse järgi on suur vajadus.

Statistika näitab, et 22 tööpäeva jooksul kõneles Abilaeka nõustaja helistajatega ühtekokku ligi 19 tundi. 76st kõnest pikim kestis ligi kaks tundi. Kõnesid võeti kõikjalt Eestist.

Abilaeka nõustaja, sotsiaaltöö magistri Aleksander Vassenini sõnul, kes ise on pime ja sügava puudega, ei osanud ta nii mitmekesist teemadevalikut tööle asudes küll oodata. Kui esialgu planeeriti abistada ja nõustada eelkõige nägemispuudega inimesi, siis tegelikkuses oli neid kõigist helistajatest pooled. Palju pöördus Abilaeka poole liikumispuudega inimesi, aga ka reumahaigeid, psüühikahäiretega inimesi ja diabeetikuid.

Kõnede teemasid analüüsides, leiab nõustaja Aleksander Vassenin, et ega päris suuri üllatusi ükski kõne ei toonud, pigem andis see veelkord tunnistust väga laiast probleemide ulatusest ning puuetega inimeste ebakindlusest ametnikega otsesuhtlemisel. Enne kui sotsiaalkindlustusameti infotelefonile või pensioniametisse helistada, soovitakse ikka oma vajadusele justkui kinnitust. „Ja kui ma suunan ta konkreetsete allikate poole, siis nad muutuvad oluliselt enesekindlamaks ja julgemaks edasisel asjaajamisel,” leiab Vassenin. Samas on palju inimesi eelkõige lahterdanud Abilaeka nn usaldusliiniks, kus olemas kuulav kõrv oma olmemurede kuulamiseks jpm.

Värvikaimateks näideteks on silmaoperatsiooni ootel murest murduv naine, kes kartis lõikusega kaasnevat valu, hooldaja kes vajas reformvoodit, mida kaubandusvõrk enam ei paku ning murelik kodanik, kes kaebas kõrvalkorteris asuva viinavabriku üle. Kõigile neile on antud nõu ja suuniseid, mida teha ning kuhu pöörduda või rahustatud ja antud hingerahu kinnitusega, et tänapäevased kaelõikused tehakse praktiliselt valutult.

Helistajate seas oli ka palju hooldajaid ja lähedasi, kes vajasid nõu oma hooldatavate igapäevaelu korraldamisel, puudeastmete taotlemisel ja rehabililatsiooniteenuste saamisel. Aleksander Vassenini sõnul oli kõige kurvem kuulata kõnesid muredes eakatelt emadelt, kelle pojad on kroonilised alkohoolikud ning kes seeläbi kas ei püsi hooldekodudes või terroriseerivad oma lähedasi. Kõige negatiivsem oli kuulata aga murelikku naist, kelle lähedane juba aastaid pidevalt ähvardab ennast üles puua.

Kuu aega tööd tõestas seega, et Abilaegas on kui tugev õlg, millele toetamine annab jõudu edasi võidelda ja edasi minna.